X
تبلیغات
روشهای علمی مقابله با پیری پوست - برای جلوگیری از چروک صورت چه غذاهایی را بخوریم چه غذاهای را نخوریم

روشهای علمی مقابله با پیری پوست

در این وبلاگ روشهای علمی مقابله با پیری پوست شرح داده می شود

برای جلوگیری از چروک صورت چه غذاهایی را بخوریم چه غذاهای را نخوریم

سالها پیش دانشمندان یک آزمایش انجام دادند.

میزان ویتامینهای C     A     E ,  وبتاکاروتن و مس و سلنیوم وزینک را در خون دوگره از افرادیکه دریک منطقه زندگی میکردند،اندازه گیری کردند.این دو گروه شامل یک گروه افراد گیاه خوار و یک گروه افراد بارژیم معمولی بود.مشاهده شد،میزان این ویتامینها و مواد در خون افراد گیاهخوار بالاتر است.این مواد  مواد آنتی اکسیدان بوده و ضد رادیکالهای آزاد ایجاد میشوند.رادیکالهای آزاد نقش مهمی در ایجاد چروک  وپیری پوست دارند.این مواد همچنین اثر محافظتی در مقابل آفتاب دارند.

یک مطالعه دیگر برای بررسی اثرات سویا روی پوست انجام شد.26 زن بین سی تا چهل ساله به دو گروه تقسیم شدند. به یک گروه روزانه 40میلیگرم سویا و به گروه دیگر موادی شبیه سویا اما بی خاصیت به مدت 12 هفته خورانده شد. بهبود خاصیت کشسانی پوست یا الاستیسیته در هفته هشتم و بهبود چروکهای اطراف چشم در هفته دوازدهم مشاهده شد.

دریک مطالعه بزرگ برای بررسی اثرات تغذیه روی چروک صورت، 177 یونانی تبار متولد ملبورن استرالیا ،69یونانی ساکن درمناطق روستائی یونان، 48 استرالیائی آنگلوساکسون تبار ساکن ملبورن و159سوئدی ساکن درسوئد تحت مطالعه قرارگرفتند.

159 سوئدی ساکن سوئد کمترین میزان چروک درصورت را داشتند.بدنبال آنها یونانی تبارهای ساکن ملبورن و سپس یونانیان ساکن مناطق روستائی ملبورن و درآخر استرالیائی های آنگلوساکسون تبار قرار داشتند.پس از آنالیز دقیق اطلاعات جمع آوری شده مشخص شد تغذیه بطور مشخصی روی پیری پوست وایجاد چروک صورت اثر دارد.مشخص شدمصرف بیشتر غذاهای زیر با چروک کمتر همراه است:

سبزیجات با برگ سبز(اسفناج)،مارچوبه،سیر،بادمجان،پیاز،تره فرنگی،حبوبات،روغن زیتون

همچنین مشخص شد مصرف کمتر غذاهای زیر با کاهش چروک همراه است:

شیرولبنیات(البته مصرف شیر و لبنیات برای جلوگیری از پوکی استخوان ضروری است.احتمالا باید از مصرف بیش از اندازه وشیرپرچرب خوداری کرده ومابقی به اندازه متناسب مصرف شود)،غذاهای ساخته شده از قند(مربا، شیرینی،بستنی و....)،کره ومارگارین

بویژه اسیدهای چرب غیراشباع تکی(monounsaturated   fatty acid) از اهمیت ویژه ایی برخوردارند.این نوع اسیدهای چرب در روغن زیتون فراوانند.اینها در اپیدرم قرار گرفته و درمقابل اکسیداسیون مقاومند.درمقابل اسیدهای چرب polyunsaturated   fatty acid درقابل اکسیداسیون حساس هستند.بنابراین مصرف روغن زیتون برای پوست مفیداست.

همچنین محققین ارتباط مستقیم بین ایجاد چروک ومصرف شیرپرچرب(نه شیر کم چرب و دوغ وماست) گوشت قرمز، سیب زمینی،نوشابه کیک ،شیرینی وشربت نشان دادند.

مصرف مواردزیر هم با چروک کمتر همراه بود. سیب،گلابی،گیلاس،تخم مرغ،خربزه زیتون چای آب و ماست

+ نوشته شده در  شنبه 22 خرداد1389ساعت 11:49  توسط دکتر محمد شیزر پور متخصص پوست  |